Uitgevers
Uitgevers willen zoveel mogelijk lezers die hun boeken lezen, en dat betekent betrokkenheid van de lezer. QR-codes voor uitgevers zijn een perfecte manier om de aandacht van lezers te trekken, hen kennis te laten maken met nieuwe schrijvers en ze een voorproefje te geven van de nieuwe boeken.
Verbeter de manier waarop lezers interacteren met je uitgeverij, verhoog de verkoop van boeken en vergroot de deelname aan je evenementen. Neem QR-codes voor uitgevers op in je marketingstrategie.
Bij het promoten van je nieuwste werk, gebruik een QR-code die is gekoppeld aan een PDF met fragmenten uit het boek. Geïnteresseerde lezers kunnen de code scannen en de PDF downloaden naar hun telefoon om deze op hun gemak te lezen. Als er een audioversie van het boek is om te promoten, koppel dan de QR-code aan de audioversie zodat lezers het naar hun telefoon kunnen downloaden en ernaar kunnen luisteren.
Geef lezers een handige manier om op de hoogte te blijven van al je toekomstige evenementen, zoals auteurslezingen en boekondertekeningen, door een QR-code te gebruiken die is gekoppeld aan een mobiele pagina die je hebt omgezet in een evenementenkalender. De mobiele pagina is volledig bewerkbaar. Met de intuïtieve editor kun je tekst, foto's, video's, links en lijsten toevoegen aan de pagina. Druk de code af op de binnenste omslag van al je boeken en werk de lijst met evenementen regelmatig bij, zodat lezers deze op elk moment kunnen scannen en zien wat er gaande is. Als je al een online evenementenkalender hebt, gebruik dan een QR-code om naar je bestaande evenementenkalender te linken. Hoe dan ook, het maakt het voor lezers gemakkelijk om op de hoogte te blijven van je updates.
Boekenliefhebbers houden van een goede deal, net als iedereen. Koppel QR-codes voor uitgevers aan een Coupon QR-code met een korting en druk deze af in je boeken of tijdschriften, zodat lezers die ze kopen geld kunnen besparen op hun volgende aankoop. Gebruik de codes in al je promotionele materiaal om nieuwe lezers te lokken. Verander de coupon zo nu en dan om de korting fris en opwindend te houden en zorg ervoor dat die scans binnen blijven komen.
Breng leven in je advertenties met een QR-code gekoppeld aan boektrailers. Met een scan kunnen lezers de promotievideo zien en beslissen of ze het boek willen kopen. Voor nog meer interactie toe, koppel de QR-code aan je YouTube-kanaal en laat lezers kiezen welke video's ze willen bekijken. Je kunt interviews met auteurs en behind-the-scenes-content tonen die ingaat op het creatieve proces van de schrijver.
Meld je aan voor een 14-daagse gratis proefperiode bij QR Link. Tijdens deze proefperiode kan je onze QR-code generator software verkennen, zonder enige verplichting. We zijn ervan overtuigd dat je onder de indruk zult zijn. Begin vandaag nog met je gratis proefperiode!
Als je uitgeverij in meerdere talen publiceert, leid lezers dan naar de websiteversie van hun keuze met QR-codes voor uitgevers met een Multilinks QR-code. Deze QR-code is ideaal voor internationale bedrijven die meerdere versies van hun website hebben in verschillende talen. Wanneer een lezer de code scant, kan de gebruiker zelf de juiste versie van je website selecteren.
Help je auteurs hun aanwezigheid op sociale media te vergroten door een QR-code in hun boeken af te drukken. Lezers kunnen de code scannen en een lijst zien van alle beschikbare sociale media-accounts van de auteur om te volgen (zelfs TikTok). Lezers kunnen dan kiezen welke accounts ze willen volgen. Druk er een af voor je eigen uitgeverij in je advertenties, zodat je ook die belangrijke volgers kunt verzamelen.
Vanuit je QR Link dashboard kun je al je QR-code marketing beheren met zoveel teamleden als je wilt. Pas je QR-codes aan met logo's en merkkleuren en duik in de trackinggegevens om te zien wanneer en waar je codes gescand worden en meer.