E-commerce

De kansen van dynamische QR-codes in e-commerce

E-commerce platforms bestaan bij de gratie van de digitale wereld. Maar er zijn wel degelijk offline contactmomenten tussen webwinkels en (potentiële) klanten. Grijp die momenten aan met dynamische QR-codes om je klant fan en een frequent bezoeker te maken van jouw e-commerce platform!

Reviews in e-commerce

Consumenten hebben veel vertrouwen in reviews. Ze worden massaal gelezen en doen het goed in Google. Elke webshop is dus gebaat bij reviews. Hoe meer, hoe liever. Maak het je klant makkelijk om zo’n review te delen met dynamische QR-codes. Print een QR-code op een kaartje in het pakket en vraag om die review. Met een leuke attentie als bedankje zijn mensen nog sneller geneigd hun ervaring te delen. Wissel gerust af, die kans heb je immers met een dynamische QR-code.

Statistieken

Meten is weten, om maar even een open deur in te trappen. En QR Link biedt je die gelegenheid om te meten… Met de statistieken in ons platform, krijg je inzicht in het aantal keren dat een QR-code is gescand en wanneer. Door je Google Analytics of Facebook Pixel te koppelen, krijg je een nog betere indruk van je publiek.

Nog veel meer kansen in e-commerce

Een kaartje met een QR-code in het pakket zorgt altijd voor een leuke verrassing. Meer er zijn natuurlijk nog veel meer opties om de shopervaring van jouw klant leuker, aangenamer, makkelijker te maken. Print de QR-code op de verpakking, op een sticker, op een label aan, in, of op het product en ga los met je ideeën! Wij beginnen alvast…

  • Wijs je klanten op interessante acties, upsells en crossells.
  • Heb je ook een stenen winkel – clicks én bricks? Met een QR-code biedt je passanten vanuit de etalage direct de gelegenheid om te shoppen.
  • Deel onderhoudsinstructies of handleidingen.
  • Laat je klanten jouw app downloaden.
  • Een verlaten winkelwagentje? Herinner die potentiële klant eraan met een online advertentie met QR-code die ‘m terugbrengt naar z’n winkelwagen.
  • Maak het je klant makkelijk om retouren te organiseren of feedback te delen.
  • Deel tips over het product, bijvoorbeeld een lekker recept met een ingrediënt dat de klant kocht.
  • Ook officiële informatie, zoals auteursrechten, deel je eenvoudig met een dynamische QR-codes.
  • Verkoop je exclusieve producten? Zet een dynamische QR-code in om het echtheidscerficaat te delen.
  • Of mix al deze opties door een multilink in te zetten in het platform van QR Link!

De juiste timing

Timing is alles! QR Link heeft de mogelijkheid om een timer in te zetten voor de activatie van een QR-code. De persoon die de code scant, ziet een klokje dat aftelt tot het moment van livegang. Webwinkels zetten deze feature bijvoorbeeld handig in om acties in de toekomst aan te kondigen. Black Friday, Kerstmis, Valentijnsdag… Bouw de spanning op in aanloop naar het moment. Of stimuleer meerdere contactmomenten door op verschillende dagen verschillende acties te delen.

Meer inspiratie?

Bekijk ook wat klanten van QR Link in andere branches doen met dynamische QR-codes.

Upgrade naar Dynamische QR-codes

Wil je meer controle over je QR-codes? Kies voor dynamische QR-codes! Pas de inhoud van je QR-code aan zonder een nieuwe te hoeven maken en volg het gebruik van je codes met gedetailleerde analytics. Perfect voor marketing, evenementen en campagnes waarbij flexibiliteit en inzicht essentieel zijn.

null

Oblac

In het digitale tijdperk van 2021 is het vertrouwen van de consument cruciaal voor de groei van een webshop. Hoe kan dit vertrouwen versterkt worden? Eén antwoord: klantreviews. Ontdek hoe we samen met Oblac een pilotproject hebben opgezet om met dynamische QR-codes de klantbeoordelingen een boost te geven.

Bekijk hier de casus.

Sportimex

Ook de webshop Sportimex maakt gebruik van onze QR-code software. Sportimex importeert en distribueert artikelen van sportmerken in de fiets, ijshockey en urban sports branche. Ze zijn begonnen als groothandel (B2B), maar richten zich hedendaags ook op de eindconsument (B2C). De webshop gebruikt de QR-codes onder anderen voor servicekaarten, die ze in de doos doen bij bestellingen. Ook gebruiken ze QR-codes om te linken naar hun YouTube kanaal waarmee ze consumenten instructiefilmpjes laten zien.