4.8 / 5 beoordeeld door 5.000+ gebruikers
Digitaliseer al je vracht- en vervoersdocumenten met STAQ QR-codes, en:
Rekenvoorbeeld voor 50 trucks: € 324,- all-in per jaar.
Transportbedrijven hebben traditioneel veel te maken met wetgeving en documentbeheer.
Dat is niet verwonderlijk gezien de verantwoordelijkheid die de branche met zich meebrengt: deelname aan het (grensoverschrijdend) verkeer met zwaar materieel, tijdsdruk door deadlines, arbeidsregulering, en nog veel meer. Dit leidt tot een forse documentenstroom die ook nog eens actueel gehouden moet worden:
Ligt er nog steeds een stapel papieren in het dashboardkastje? Je chauffeurs en administratie zijn er maar druk mee, en dit kan beter.
Om je chauffeurs en administratie te ontlasten kun je deze documentenstroom digitaliseren. Daarvoor bestaan de nodig oplossingen, vaak met de nodige nadelen: je mensen moeten leren hoe het werkt, de software doet veel meer dan strikt noodzakelijk, de investering en het systeem onderhoud is kostbaar, invoering vergt kostbare managementtijd, enzovoort.
STAQ is een eenvoudige, maar krachtige softwareoplossing die documentenbeheer in transportbedrijven compleet stroomlijnt.
STAQ doet één ding perfect: het digitaliseren en beheren van documenten per truck, die eenvoudig toegankelijk zijn via een QR-code. Een scan toont meteen alle relevante informatie die normaal in de map in het dashboard zou zitten.
Het resultaat?
1
Meld je aan op de QR Link-website en selecteer het abonnement dat bij jouw bedrijf past.
2
Upload alle relevante documenten per truck naar ons platform.
3
Download de unieke QR-code per truck, print deze, en plak hem op de truck.
Een bekend transportbedrijf wilde voor al haar trucks een economische oplossing voor het bijhouden van technische keuringsrapporten, de groene kaart, en andere certificaten. Met STAQ is dit opgelost en zitten alle documenten voortaan in een via QR-code toegankelijke digitale map. Dit keer werd gekozen voor Microsoft Onedrive. Maar dit kan ook binnen de STAQ software of elk ander opslagsysteem.
Implementatie van STAQ was in no-time geregeld: het bedrijf meldde zich via de website aan bij QR Link en selecteerde het passende abonnement. De administratie kon daarop de documenten per truck uploaden in de Cloud en de QR-code per map (oftewel per truck) uitprinten. Uiteindelijk koos men ervoor om de QR-code op stickers te zetten die op elke truck werden geplakt. De kosten van het abonnement vallen in het niets, vergeleken met de tijdsbesparing die STAQ het bedrijf elk jaar weer oplevert.
De QR-code is uniek per truck, mede daardoor wordt het aantal handmatige updates van de documenten in de truck geminimaliseerd. Door de QR-code hoeven er tevens geen lange webadressen meer worden ingevoerd langs de kant van de weg: één scan en alle relevante informatie wordt getoond.
Zonder STAQ blijf je afhankelijk van foutgevoelig en tijdrovend papierwerk. Dit verhoogt de risico's en kosten in je bedrijf.
Verbeter je documentenbeheer en verlaag je kosten en risico's met STAQ van QR Link!
Vraag 1: Hoe veilig zijn mijn documenten met STAQ?
STAQ maakt gebruik van beveiligde cloudopslag om ervoor te zorgen dat je documenten altijd veilig en toegankelijk zijn
Vraag 2: Welke systemen kan ik integreren met STAQ?
STAQ is compatibel met populaire opslagplatforms zoals Google Drive en OneDrive. Op maat gemaakte integraties zijn mogelijk.
Vraag 3: Hoe snel kan ik STAQ implementeren?
De implementatie van STAQ is eenvoudig en kan in enkele uren voltooid worden
Vraag 4: Wat kost het?
Rekenvoorbeeld voor 50 trucks: 324 euro all-in per jaar.