Veelgestelde vragen
We proberen zo duidelijk en informatief mogelijk te zijn op de website. Maar soms zullen er toch nog wat vragen zijn. Deze proberen wij op deze pagina te verzamelen en een antwoord op te geven! Niet het antwoord kunnen vinden wat je zocht? Neem dan graag contact met ons op!
Algemeen
Op dit moment zijn we hard aan het werk om het hele proces van website naar applicatie te automatiseren. Binnenkort kan je zonder tussenkomst van ons je aanmelden voor de applicatie, momenteel verwerken wij dit handmatig.
In ons dashboard hebben we een speciale omgeving welke direct inzicht geeft over het gebruik van jouw QR codes. Deze statistieken gaan voornamelijk over de hoeveelheid scans per QR Code, maar dit wordt verder uitgebreid tot uitgebreide statistieken om inzicht te krijgen in het gedrag van de gebruikers en binnen welke doelgroep zij vallen. Heb je specifieke wensen? Laat het ons gerust weten en we gaan voor je aan de slag!
In plaats van veel papierwerk uit te printen zoals bijvoorbeeld handleidingen of folders, kan dit gedaan worden met een papiertje ter grootte van de QR-Code. Hierbij komt ook nog is kijken dat er niks opnieuw uitgeprint hoeft te worden op het moment dat er iets veranderd in de handleiding of folders. Hierdoor bespaar je veel kosten met drukken en in het geval van een typefout is het makkelijke te corriceren.
QR codes kan je zowel online als offline gebruiken. âOnlineâ? Ja, online! Want misschien wil je wel dat mensen gemakkelijk een app openen of een routebeschrijving krijgen wanneer ze je website scannen.
En de offline mogelijkheden? Die zijn er ook genoeg:
- In musea of om en nabij kunst
- In een magazine of tijdschrift
- In bushokjes, op billboards of op een pizzadoos
- Wanneer mensen een pand, locatie of event verlaten om een review te vragen
- Makkelijker inloggen op een wifi-netwerk
- Instructie(video) bij een product, recept of dienst
Proefperiode
Je proefabonnement is 14 dagen geldig vanaf het moment dat je je hebt aangemeld. Tijdens de proefperiode kun je net als een betalende QR Link-klant gebruik maken van alle functionaliteiten binnen onze software.
Dit is uiteraard mogelijk. Je huidige QR-codes en acties blijven bestaan en je kunt direct gebruik maken van de voordelen van jouw gekozen pakket.
Op dit moment het nog niet mogelijk om dit zelf te doen. Neem contact met ons op als je wilt upgraden naar een betaald pakket.
Als je proefabonnement voorbij is en je gebruik wilt blijven maken van ons software systeem zal je een keuze moeten maken uit één van onze betaalde pakketten. Maar we geven je wel tijd. Je kan inloggen in ons softwarepakket, maar hier zal je geen wijzigingen meer kunnen aanbrengen tot je een betaald pakket hebt afgesloten. Je QR-codes blijven wel bewaard en je kunt direct verder met het maken van dynamische QR-codes wanneer je een keuze hebt gemaakt in abonnement!
Alle gegevens die je hebt ingevoerd blijven drie maanden lang bewaard na de afloop van je proefperiode. Hierbij is het wel dat persoonsgebonden gegevens verwijderd kunnen worden op aanvraag. Bij QR Link blokkeren wij je account na afloop van de proefperiode. Indien je gebruik blijft maken van je proefabonnement zonder dat je een abonnement hebt afgesloten nemen we contact met je op.
Ja, alle gegevens die je hebt ingevoerd blijven bewaard als jij jouw proefabonnement omzet naar een betaald abonnement. Je kunt dus gewoon verder werken waar je bent gebleven.
Ja, tijdens je proefperiode kun je gebruik maken van alle functionaliteiten. We willen een zo goed mogelijk beeld geven van de volledige software. Alle functionaliteiten zijn beschikbaar tijdens je proefperiode net zoals dat bij betalende klanten het geval is. Wel worden de limieten van het basis pakket gehanteerd.
Nee, QR Link zet nooit je proefabonnement automatisch om naar een betaald abonnement. Wij vinden het erg belangrijk dat onze software past bij jouw wensen of bedrijf. Wanneer QR Link voor jou dĂ© oplossing is kun je zelf een keuze maken uit onze pakketten of contact opnemen voor een pakket op maat: het âEnterprise pakketâ.
QR-codes
QR staat voor âQuick Responseâ oftewel âSnelle Reactie. Een QR-code is een vierkante, geblokte barcode die gescand kan worden met een smartphone of tablet. Dit met speciale software: een QR reader (QR-code scanner). Door de code te scannen wordt deze omgezet in tekst of wordt je direct doorverwezen naar een internetadres. De QR-code hieronder verwijst bijvoorbeeld naar onze website!

Je scant een QR-code door het openen van je camera op je smartphone, tablet of via een specifieke applicatie. De QR reader leest deze QR-code en zet deze om in tekst of een internetadres, deze wordt direct in de webbrowser van je telefoon geopend. Bij de nieuwste QR-scanners is een foto nemen al niet meer nodig, deze kunnen de QR-code in ârealtimeâ scannen. QR-codes zijn tweedimensionaal. Ze bevatten informatie in horizontale richting en in verticale richting. Doordat er informatie zit in beide richtingen kan een QR-code honderden keren meer informatie meedragen dan âgewoneâ barcodes.
In ons dashboard kan je eenvoudig QR-codes aanmaken. De QR-code kan in verschillende bestandsformaten worden gedownload (zoals .jpg, .png en .svg). Zo is het eenvoudig om een externe tool te gebruiken om de QR-Code aan te passen aan jouw voorkeuren. Op dit moment is dit niet mogelijk in ons dashboard zelf, wel wordt er hard aan gewerkt om dit mogelijk te maken.
Een statische QR-code heeft data direct gecodeerd in de code zelf en kan niet veranderd worden zonder een nieuwe QR-code aan te maken. Stel je zet de link van je website achter de QR-code, dan staat deze na het maken van de code vast en zal je het niet meer kunnen aanpassen.
Een dynamische QR-code verwijst niet direct naar de bron, maar naar een link die vervolgens weer doorverwijst naar die bron. Dat betekent dat je in de database bijhoudt welke bronnen achter verschillende QR-codes worden gebruikt.
Betaling
Ja, tijdens je proefperiode kun je gebruik maken van alle functionaliteiten. We willen een zo goed mogelijk beeld geven van de volledige software. Alle functionaliteiten zijn beschikbaar tijdens je proefperiode net zoals dat bij betalende klanten het geval is. Wel worden de limieten van het basis pakket gehanteerd.
Nee, QR Link zet nooit je proefabonnement automatisch om naar een betaald abonnement. Wij vinden het erg belangrijk dat onze software past bij jouw wensen of bedrijf. Wanneer QR Link voor jou dĂ© oplossing is kun je zelf een keuze maken uit onze pakketten of contact opnemen voor een pakket op maat: het âEnterprise pakketâ.
Als je proefabonnement voorbij is en je gebruik wilt blijven maken van ons software systeem zal je een keuze moeten maken uit één van onze betaalde pakketten. Maar we geven je wel tijd. Je kan inloggen in ons softwarepakket, maar hier zal je geen wijzigingen meer kunnen aanbrengen tot je een betaald pakket hebt afgesloten. Je QR-codes blijven wel bewaard en je kunt direct verder met het maken van dynamische QR-codes wanneer je een keuze hebt gemaakt in abonnement!
We hebben een automatisch facturatiesysteem. Hierin kan betaald worden via iDeal of Creditcard en is er een optie voor automatische incasso.
Direct vanaf het moment dat je abonnement van start gaat ontvang je een digitale factuur. Dit kan een uurtje duren.
Praktijkvoorbeelden
Achter een QR-code kunnen vele verschillende koppelingen zitten. Zo kan je via QR Link momenteel gebruik maken van de volgende koppelingen:
- URL:open een website (of YouTube-filmpje, etc.);
- Vcard/Contacten:bevat contact informatie die je direct kunt toevoegen aan je adresboek;
- Bestanden:download een bestand, elk formaat ondersteund (100MB of kleiner).
Het idee is dat QR-codes zorgen voor een eenvoudige en snelle schakeling tussen media-instrumenten. Vaak van offline naar online. Aanvullend contact en meer interactie met je doelgroep is wat je ermee kunt bereiken.
Een QR-code toepassen kan eenvoudig maar ook op een creatieve wijze, enkele voorbeelden zijn:
- Een poster of flyer voorzien van een QR-code die verwijst naar de website van je bedrijf, evenement of campagne;
- Een QR-code op de achterkant van je visitekaartje die doorlinkt naar profielen op social media;
- De verpakking van je product voorzien van een QR-code die wordt omgezet in tekst waarin de productdetails staan;
- Een auto voorzien van een QR-code die verwijst naar een actiewebsite. En daarbij de tekst: âscan en maak kans op deze autoâ.
Een QR-code kan nieuwsgierigheid opwekken. Wat zit er achter de code? Wat gebeurt er als ik deze scan? Van dit bijkomend voordeel kan geprofiteerd worden, mits de QR-code slim toegepast wordt.
De QR-code is al binnen verschillende projecten toegepast. Enkele voorbeelden van de bedachte acties met QR-codes zijn:
- Het plaatsen van QR-codes op mode artikelen in de etalage van een retailer. Dit in een drukke winkelstraat in een grote stad. GeĂŻnteresseerden kunnen hierdoor ook na sluitingstijd het product, online, bestellen;
- Het toepassen van QR-codes voor een makelaar. Dit door een QR-code in een magazine te plaatsen en bij een huis dat te koop staat. Door het scannen komen geĂŻnteresseerden direct op een webpagina over het huis;
- QR-codes op plaatsen waar een doelgroep âstilstaat/zitâ en/of âwachtâ: billboards, bushokjes, tram stoelen, enz. Iemand âtriggerenâ op het moment dat hij of zij er tijd voor heeft;
- QR-codes voor een pizzeria: een pizzakoerier die een pizza bezorgt brengt in principe een stukje reclame naar binnen. De pizzadoos staat immers op de eettafel en is gedurende een aantal minuten het middelpunt van de aandacht. Een QR-code op de buitenkant van de doos, kan ook op de bodem, verwijst een klant naar de website van de pizzeria. Daar kan de klant de pizza en de pizzakoerier beoordelen en wordt er een dialoog gestart met de consument. De pizzeria stelt zich echter wel kwetsbaar op;
- QR-codes in een vergadercentrum: bij het verlaten van een vergaderzaal of het complex worden bezoekers geconfronteerd met een QR-code inclusief het verzoek om een beoordeling achter te laten over de organisatie, service, locatie, catering enz.
Probeer QR Link gratis!
Connect van offline naar online. Voeg extra kracht toe aan jouw marketing. Verbeter huidige processen en versimpel handelingen. Wees future-proof en kies voor dynamische QR-codes! Volledig gratis 14 dagen uitproberen, no strings attached, dus waarom niet?
Geen betaalgegevens nodig
Makkelijk én snel starten
Geen automatische verlenging
Veilig en volledig transparant